ADHD: اول فشار خون، بعد یادگیری
کودکان پرتنش بهدلیل نداشتن تمرکز کافی معمولاً دچار اختلال در یادگیری هستند و آنها بخصوص در درسهای تئوری و مفهومی مشکل بیشتری دارند. اما به چه دلیل ؟
کودکان پرتنش و کودکانی که فشار خون بالایی دارند از اختلال یادگیری بیشتری رنج میبرند.
به گزارش شبکه ایران، طبق تحقیقات صورت گرفته کودکانی که دچار فشار خون بالا هستند بهدلیل حساسیت بالا، تنش بیشتری را در خود احساس کرده و در نتیجه در عملکردهای شناختی ذهنشان دچار مشکلات بیشتری هستند.
کودکان پرتنش بهدلیل نداشتن تمرکز کافی معمولاً دچار اختلال در یادگیری هستند و آنها بخصوص در درسهای تئوری و مفهومی مشکل بیشتری دارند.
بنابراین طی یک تحقیق صورت گرفته از ۲۰۱ دانشآموز بین سنین ۷ تا ۱۸ نشان داد بهطور کلی ۱۰۱ دانشآموز مشکل یادگیری داشتند که از این میان ۲۸ درصد آنان کودکان مبتلا به بیماری بیشفعالی یا ADHD هستند.
این کودکان بهدلیل مشکلات در عملکرد شناختیشان معمولاً نمرات درسی پائینی داشته و در کلاس درس نکات آموزشی را کمتر فرامیگیرند.
بنابراین مطالعات بیشتر نشان داد، کودکان مبتلا به بیشفعالی و نقص توجه بهدلیل مصرف برخی داروها فشار خون بالایی دارند و این فشار خون بهطور کلی تنش را در این کودکان بالا میبرد.
همچنین بخوانید : چگونگی شروع رویکرد مراجع محوری راجرز و بیوگرافی دکتر آلبرت آلیس
بنابراین توصیه اصلی بر این است که والدین قبل از کاربرد مهارتهای آموزشی و یادگیری برای درمان اختلال یادگیری او بهتر است ابتدا از میزان فشار خون فرزند خود اطمینان حاصل کرده و در صورت مبتلا بودن کودک به بیماری بیشفعالی ابتدا راهکارهای درمانی بهکار گرفته شود و بعد برای اختلال یادگیری او دنبال راهحل باشند
خلاصه مقاله :
کودکان ADHD (با فشار خون بالا) بخاطر تمرکز و حافظه ضعیف، مشکل یادگیری (دروس تئوری) دارند.
- ۲۸% دانشآموزان با اختلال یادگیری، ADHD دارند.
- نمرات پایین و درک کم در کلاس درس.
- داروهای ADHD، فشار خون و تنش را بالا میبرد.
توصیه:
- قبل از درمان اختلال یادگیری، فشار خون را چک کنید.
- اول ADHD را درمان، بعد اختلال یادگیری را پیگیری کنید.